/>

إنجى:حمدي عضوةحركة 6 أبريل صرخت في الحضور دا نيو لوك يا بقر

وطبعا مفيش حاجة اسمها مسئول اعلامي بس المهم دي المسئول الاعلامي من فوق ظهر الحصان  واية الاعلام الغريب دة
ودي بترفع راية الاعلام  لحركة كدبة ابريل

هنا مع كلينتون وهي لسة علي طبيعتها قبل النيو لوك والشعور والعدسات  ترتدي السواد
هنا شوية تهييس بس فية اعلام بردة اعلام كلنا مع بعضنا
رفضت إنجى حمدى المتحدثة باسم حركة 6 أبريل كل ما يثار عن التمويل الخارجى الذى تتلقاه الحركة، مؤكدة أن هذا هو كلام القيادات الأمنية للنظام السابق.
مع ان كل الشواهد والصور والمقالات وتسربات ويكليكس
اظهرت غروقهم في التمويل الخارجي والعمالة يا هبلة
هي امركا الراسمالية هتحدف كتاكيت واية مقابل الرحلات والسفروالتدريب والاموال وبعدين منظمات المجتمع المدني وكلة طلع من حركة كذبة ابريل احنا مش هنصدق يا هبلة

وأكدت إنجى لـ"ميدان التحرير" على إذاعة (
GoalFmRadio.com) أن النظام السابق كان يستخدم هذا الاتهام فى مواجهة كل حركة سياسية أو جمعية تطالب بالتغيير ويتم اتهامها بالعمالة والجاسوسية.

وحول مصادر التمويل أوضحت "كل عضو بالحركة يقوم بدفع 20 جنيه شهرياً لعمل الدعايو والملصقات وما شابه ذلك، بالإضافة إلى تبرعات شباب وأعضاء وكبار الحركة".

وتحتفل حركة 6 أبريل غداً بمرور 4 أعوام على إنشائها وهى أحد الحركات المفجرة لثورة 25 يناير.

20 جنية اية هبلة شوفوا مناظركم قبل امريكا وبعد امريكا
دا انتو انفضحتوا فضيحة المطاهر يوم طلوعة علي المعاش

أشارت إنجى إلى أن الحركة بدأت منذ عام 2008 مع إضراب عمال المحلة وغداً سيكون هو اليوم الأول لحركة 6 أبريل دون تقارير أمنية أو تهديدات أو ما شابه ذلك.

عن برنامج الاحتفال قالت إنجى "سنبدأ الاحتفال على مستوى الجمهورية الساعة 12 ظهراً أمام مبنى جميع محافظات مصر للمطالبة بإقالة جميع المحافظين".

وتابعت "سنقيم احتفال كبير بنقابة الصحفيين فى السادسة مساء الغد ثم عرض فيلم تسجيلى عن الحركة وبدايتها والشخصيات العامة التى ساندتها، بالإضافة إلى المركز الحقوقية التى كانت تستضيف اجتماعاتها فى ظل التضييق الأمنى".

كما أكدت المتحدثة الإعلامية باسم الحركة أنه سيتم تكريم أسر شهداء ثورة 25 يناير، بالإضافة إلى أسر شهداء إضراب المحلة.

سيحضر الاجتماع كل من جورج إسحاق  وبثينة كامل وجميلة إسماعيل، وهم من شاركوا فى الكثير من مظاهرات الحركة فى السنوات الأربع الماضية. انعم واكرم بالاسماء السفيهة كلهم امريكيين يا هبلة راجعي فصل اسحاق من كفاية لسفرة لامريكا بدون علم الحركة

وبسؤالها عن شكل الحركة فى الفترة القادمة أجابت "سنعلن عن أول منظمة سياسية فى مصر ستكون لها أهداف وأولويات، وستكون منظمة سياسية تحت إشراف وزارة التضامن الإجتماعى، مؤكدة عدم قبول الدعم الخارجى مهما تكلف الأمر"

واللة انت بنت كدابة 20 جنية ما تودكيش طنطا دا انتو لفيتو العالم ورقص وهجص وطبل وخمرة وبير دا الناس قالت عليكو سكس ابريل.

وشددت على أن الحركة ستستمر فى المطالبة بتحقيق مطالب الثورة وعدم إنحرافها عن مسارها قائلة "أهم هذه المطالب هى محاكمة مبارك وجميع رؤوس الفساد وعلى رأسهم حسنى مبارك وصفوت الشريف وزكريا عزمى وفتحى سرور وصفوت الشريف". 

والمجلس العسكري وهدم مصر ودخلوها في الفوضي مسئولية مينيا عملاء يا خاينين دا احمد صلاح واحمد ماهر ومحمد   
اعترفوا رسميا بالتمويل  دا انتو شوية كدابين هو اللي يرقص ويشرب و----------- زي ما شوفنا في الصور يبيع اي شئ



الكلام دة من شهر ونصف تقريبا العيال دي بيكدبوا بس مع ان المؤمن  والمسلم يخطئ كل الاخطاء الا الكذب ودول مبيعرفوش الا الكدب

التعليقات
2 التعليقات